Linkbuilding is de mond-tot-mond reclame voor uw website. En mond-tot-mond reclame is de beste vorm van reclame die er is.

Waarom linkbuilding

Eén van de belangrijkste factoren voor een goede positie in Google is het aantal inkomende links. Naast de kwantiteit is ook de kwaliteit van deze links van groot belang. Je moet het eigenlijk zo zien:

Google ziet elke link als een stem voor jouw website. Hoe meer hoe beter zou je denken. Maar het is dus ook belangrijk van wie die stem afkomstig is. Zo gaat het ook in de offline wereld.

Een voorbeeld

U wilt een nieuwe auto kopen en vraagt twee vrienden om advies. De een is automonteur bij een onafhankelijke garage. De ander docent Engels. Welk advies zou je sneller opvolgen? Precies! Het advies van de automonteur.

Hoe werkt linkbuilding

Linkbuilding is het handmatig aanvragen van links bij andere websites. Belangrijk is dat de links die je aanvraagt relevant zijn en een meerwaarde bieden voor je bezoekers. Google houdt namelijk niet van een kunstmatig linkprofiel. Het moet er dus niet op lijken dat je aan het manipuleren bent. De beste manier van linkbuilding is het verkrijgen van links zonder daar om te vragen. Dit wordt een linkbait genoemd.

Wat is een linkbait

Een linkbait is, als je het vertaalt, een linkaas. Je aast dus op links van andere websites. Wil je dat een andere website uit zichzelf naar jouw website linkt? Dan moet je er dus voor zorgen dat je iets interessants hebt te bieden. Voorbeelden van een linkbait zijn:

  • Een origineel, interessant of handig artikel
  • Een tool die je zelf hebt ontwikkeld
  • Een goede productreview
  • Een infographic

De uitdaging is om op een creatieve manier die links te scoren. En dat is een uitdaging die ik graag aan ga!

De mogelijkheden voor uw website

Benieuwd naar de linkbuilding mogelijkheden voor uw website? Neem contact op! Dan kunnen we eens kennismaken en van gedachten wisselen.

 

Vrijblijvend advies